ଶୀତ ଦିନେରେ ରାମବାଣ ଠାରୁ କମ ନୁହେଁ ଏହି ଶାଗ, ଅନେକ ରୋଗକୁ ମୂଳରୁ କରି ଦେଇଥାଏ ନିପାତ …

ଶୀତ ଋତୁ ଆରମ୍ଭ ହୋଇସାରିଛି ଏବଂ ଆଜିକାଲି ସମଗ୍ର ଦେଶରେ ବହୁତ ଥଣ୍ଡା ପଡୁଛି | ଏଭଳି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଲୋକମାନେ ଥଣ୍ଡାରୁ ବଞ୍ଚିବା ପାଇଁ ବିଭିନ୍ନ ଉପାୟ ଖୋଜୁଛନ୍ତି ଏବଂ ଲୋକମାନେ ନିଜକୁ ସୁସ୍ଥ ରଖିବା ପାଇଁ ସବୁଜ ପନିପରିବା ବ୍ୟବହାର କରୁଛନ୍ତି | ସବୁଜ ପନିପରିବା ଶୀତ ଋତୁରେ ଅଧିକ ଖିଆଯାଏ, କାରଣ ଏହା ଶରୀର ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ |

ସବୁଜ ପତ୍ରଯୁକ୍ତ ପନିପରିବା କେବଳ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଭଲ ନୁହେଁ ବରଂ ଏହା ସୌନ୍ଦର୍ଯ୍ୟକୁ ମଧ୍ୟ ବଢାଇଥାଏ | କହିରଖୁଛୁ ଯେ ସେଗୁଡ଼ିକରେ ଭିଟାମିନ୍, ମିନେରାଲ୍ସ, ଫାଇବର, ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ ଏବଂ ଇଟୋନ୍ୟୁଟ୍ରିଏଣ୍ଟସ୍ ଭରପୂର ମାତ୍ରାରେ ରହିଥାଏ, ଯେଉଁଥିରେ ଓଜନ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ହେବା ସହିତ ମୁଖର କୁଞ୍ଚ ମଧ୍ୟ ଗାୟବ ହୋଇଯାଏ | ତେଣୁ ଆଜି ଆମେ ଏହି ଆର୍ଟିକିଲରେ 6 ଟି ବିଭିନ୍ନ ପ୍ରକାରର ଶାଗ ର ଉପକାରିତା ବିଷୟରେ କହିବାକୁ ଯାଉଛୁ…

1.ଗଣ୍ଠି ଯନ୍ତ୍ରଣାକୁ ଦୂର କରିଥାଏ ସୋରିଷ ଶାଗ

ସୋରିଷ ଶାଗ ସ୍ୱାସ୍ଥ୍ୟ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ | ଏଥିରେ ବିଲକୁଲ ବି କ୍ୟାଲୋରୀ ଏବଂ ଫେଟ ନଥାଏ | ଏଥିରେ କାର୍ବୋହାଇଡ୍ରେଟ୍, ଫାଇବର, ପୋଟାସିୟମ୍, ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ସି, ଡି, ବି -12, ମ୍ୟାଗ୍ନେସିୟମ୍, ଆଇରନ୍ ଏବଂ କ୍ୟାଲସିୟମ୍ ପ୍ରଚୁର ପରିମାଣରେ ମିଳିଥାଏ | ଏହି ସମସ୍ତ ଉପାଦାନ ଶରୀରକୁ ଡିଟକ୍ସ କରିବାରେ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ | ସୋରିଷ ଶାଗରେ ମିଳୁଥିବା ପୋଟାସିୟମ୍ ହାଡ଼ ପାଇଁ ଭଲ ହୋଇଥାଏ, ଯାହା ଏହାକୁ ଶକ୍ତିଶାଳୀ କରିଥାଏ |

ଯଦି ଆପଣଙ୍କର ଗଣ୍ଠି କିମ୍ବା ହାଡ଼ରେ ଯନ୍ତ୍ରଣା ହେବାର କୌଣସି ଅଭିଯୋଗ ଅଛି, ତେବେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ସୋରିଷ ଶାଗ ଖାଆନ୍ତୁ, ଏହା ଆପଣଙ୍କ ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ହେବ | ଯେଉଁମାନେ ଓଜନ ବଢିବା ପାଇଁ ଚିନ୍ତିତ ଅଛନ୍ତି, ସେମାନେ ମଧ୍ୟ ଓଜନକୁ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ କରିବା ପାଇଁ ନିଜ ଖାଦ୍ୟରେ ସୋରିଷ ଶାଗ ମିଶାଇ ପାରିବେ |

2. ସୁଗାର ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ପାଇଁ ଖାଆନ୍ତୁ ମେଥି ଶାଗ

ମେଥି ଏକ ଗୁଣକାରୀ ପରିବା ଅଟେ | ଏହାର ଦୈନିକ ସେବନ ଦ୍ୱାରା ରକ୍ତରେ କୋଲେଷ୍ଟ୍ରଲ ସ୍ତର ଏବଂ ସୁଗାର ସ୍ତର ମୁଖ୍ୟତ ନିୟନ୍ତ୍ରଣରେ ରହିଥାଏ | ଏହାର କାରଣ ହେଉଛି ମେଥିରେ ଫୋଲିକ୍ ଏସିଡ୍, ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ସି ଏବଂ ବି 6, ପୋଟାସିୟମ୍, ଆଇରନ୍, ଫସଫରସ୍ ଏବଂ କ୍ୟାଲସିୟମ୍ ପ୍ରଚୁର ପରିମାଣରେ ରହିଥାଏ |

ମେଥି ଶାଗ ଗଣ୍ଠି ଯନ୍ତ୍ରଣା ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ଲାଭଦାୟକ | କେବଳ ଏତିକି ନୁହେଁ, ଏହି ଶାଗ ର ବ୍ୟବହାର ଦ୍ୱାରା ବ୍ଲଡ଼ କ୍ଲଣ୍ଟିଙ୍ଗ ଆଶଙ୍କା ମଧ୍ୟ କମିଯାଏ |

3. ସୁସ୍ଥ ହୃଦୟ ପାଇଁ ଖାଆନ୍ତୁ ପାଳଙ୍ଗ ଶାଗ

ପାଳଙ୍ଗ ଖାଇବାର ଅନେକ ଲାଭ ଅଛି, ଏପରି ପରିସ୍ଥିତିରେ ଶୀତଦିନେ ପାଳଙ୍ଗ ର ସେବନ କରିବା ଉଚିତ୍ | ଏଥିରେ ଆଇରନ୍, ଫୋଲେଟ୍, ପ୍ରୋଟିନ୍, ଫାଇବର, ଭିଟାମିନ୍ ବି, କାର୍ବୋହାଇଡ୍ରେଟ୍, ଓମେଗା 3 ଏବଂ ଓମେଗା 6 ମିଳିଥାଏ | ଏହାର ସେବନ ଦ୍ୱାରା ହୃଦୟ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ରୋଗ ହୁଏ ନାହିଁ | ଏହା କେଶ ଏବଂ ଚର୍ମ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ବହୁତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ | କେବଳ ଏତିକି ନୁହେଁ, ପାଳଙ୍ଗ ଦ୍ୱାରା ରକ୍ତହୀନତା ମଧ୍ୟ ହୁଏ ନାହିଁ ଏବଂ ଏହା କ୍ୟାନ୍ସର ଭଳି ମାରାତ୍ମକ ରୋଗ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସୁରକ୍ଷା କବଚ ଭାବରେ କାର୍ଯ୍ୟ କରିଥାଏ |

4. ପଥରିରୁ ମୁକ୍ତି ପାଇବା ପାଇଁ ଖାଆନ୍ତୁ ବଥୂଆ ଶାଗ

ବଥୂଆ ଶାଗକୁ ସୋରିଷ ଶାଗ ସହିତ ମିଶାଇ ପରିବା ତିଆରି କରି, ରୁଟି ଏବଂ ପରଠା ସହିତ ଆପଣ ଏହାକୁ ଖାଇପାରିବେ | ବଥୂଆ ଔଷଧୀୟ ଗୁଣରେ ମଧ୍ୟ ଭରପୂର ଅଟେ | ଏଥିରେ ପୋଟାସିୟମ୍, ଭିଟାମିନ୍ ଏ, କ୍ୟାଲସିୟମ୍, ଫସଫରସ୍ ଭଳି ଅନେକ ଉପାଦାନ ମିଳିଥାଏ, ଯାହା ଶରୀର ପାଇଁ ଅତ୍ୟନ୍ତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ |

ଯେଉଁମାନଙ୍କର କିଡନୀ କିମ୍ବା ପଥରିର ସମସ୍ୟା ରହିଛି, ସେମାନଙ୍କ ପାଇଁ ଏହି ଶାଗ ବହୁତ ଉପକାରୀ ଅଟେ | ବିଶେଷକରି ପଥରି ରୋଗୀମାନେ ବଥୂଆ ଶାଗକୁ ସେମାନଙ୍କ ଖାଦ୍ୟରେ ମିଶାଇ ପାରିବେ | କେବଳ ଏତିକି ନୁହେଁ, ଏହି ଶାଗ ର ସେବନ କରୁଥବା ଲୋକଙ୍କୁ ଗ୍ୟାସ୍ କିମ୍ବା କୋଷ୍ଠକାଠିନ୍ୟ ଇତ୍ୟାଦି ସମସ୍ୟା ମଧ୍ୟ ହୁଏ ନାହିଁ |

5. ଜାଣନ୍ତୁ ସାଲଗମ ଶାଗ ର ଉପକାରିତା
ଶୀତଦିନେ କାଶ ଥଣ୍ଡା ଜନିତ ସମସ୍ୟା ଅତି ସାଧାରଣ ଅଟେ | କିଛି ଲୋକେ ଏହାର ଶୀଘ୍ର ଶିକାର ହୁଅନ୍ତି, ଏହିପରି ଲୋକମାନେ ସାଲଗମ ଖାଇବା ଜରୁରୀ | କେବଳ ଏତିକି ନୁହେଁ, ଗଦା ରୋଗୀଙ୍କ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସାଲଗମ ଶାଗ ବହୁତ ଲାଭଦାୟକ ଅଟେ | ଏଥିରେ ଭିଟାମିନ୍ ଏ, ସି, କେ, ବିଟା କାରୋଟିନ୍ ଏବଂ ପୋଟାସିୟମ୍ ପରି ଉପାଦାନ ଭରପୂର ରହିଥାଏ |

ସୁଗାର ରୋଗୀଙ୍କ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ ସାଲଗମ ଶାଗ ଉପଯୋଗୀ ଅଟେ | ଏହା ବ୍ୟତୀତ, ଯେଉଁମାନଙ୍କର ଆଖି ଦୁର୍ବଳ ଏବଂ ଚଷମା ଲାଗିଛି, ସେମାନେ ନିଶ୍ଚିତ ଭାବରେ ଏହି ଶାଗକୁ ଖାଇବା ଉଚିତ୍ |

6. ସ୍କିନ ଏଜିଙ୍ଗକୁ ଦୂର କରିଥାଏ ଖଡା ଶାଗ

ଏଥିରେ ଲାଇସେନ୍ ନାମକ ଏକ ଆମିନୋ ଏସିଡ୍ ଥାଏ, ଯାହା ବୟସ ବଢ଼ିବା ସହିତ ହେଉଥିବା ସ୍କିନ ଏଜିଙ୍ଗ ସଙ୍କେତକୁ ରୋକିଥାଏ | ଏହି ଶାଗରେ ଫାଇଟୋନ୍ୟୁଟ୍ରିଏଣ୍ଟସ୍, ଆଣ୍ଟି-ଅକ୍ସିଡାଣ୍ଟ, ମିନେରାଲ୍ସ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଭିଟାମିନ୍ ପ୍ରଚୁର ପରିମାଣରେ ମିଳିଥାଏ | ଶୀତଦିନେ ଅନେକ ପ୍ରକାରର ଇନଫେକସନ ହୋଇଥାଏ, ଖଡା ଶାଗ ଶରୀରକୁ ଏହି ସଂକ୍ରମଣରୁ ରକ୍ଷା ମଧ୍ୟ କରିଥାଏ |

ଶାଗ ତିଆରି କରିବା ପୂର୍ବରୁ ଏହି ଜିନିଷଗୁଡ଼ିକୁ ଧ୍ୟାନରେ ରଖନ୍ତୁ
ଏହି ଶାଗକୁଗୁଡିକୁ ତିଆରି କରିବାବେଳେ, ମନେରଖନ୍ତୁ ଯେ ସେଗୁଡିକ ତମ୍ବା ବାସନରେ ତିଆରି କରାଯିବା ଉଚିତ୍ ନୁହେଁ, ଏହା ସମସ୍ତ ପ୍ରକାରର ପୁଷ୍ଟିକର ଉପାଦାନକୁ ନଷ୍ଟ କରିଥାଏ | ଆପଣ ଆଲୁମିନିୟମ କିମ୍ବା ଷ୍ଟିଲ ବାସନରେ ଶାଗ ରାନ୍ଧି ପାରିବେ |

ଶାଗ କାଟିବା ପୂର୍ବରୁ ଲୁଣିଆ ଗରମ ପାଣିରେ ସବୁଜକୁ ଭଲ ଭାବରେ ଧୋଇ ଦିଅନ୍ତୁ | ଏହାଦ୍ୱାରା ଧୂଳି ମାଟି ଏବଂ ମାଇକ୍ରୋସ୍କୋପିକ୍ ଜୀବାଣୁ ମଧ୍ୟ ମରିଯାଆନ୍ତି |

Share Your Views In Comments Below

comments